MYYNNIN OIVALLUKSIA
Huippumyynnin blogi
Huippumyynnin blogissa jaetaan ajatuksia, kokemuksia ja konkreettisia vinkkejä myynnin arkeen. Artikkelit tarjoavat inspiraatiota ja käytännön vinkkejä niin konkarimyyjille kuin vasta-alkajille. Joukosta löytyy vieraskynäkirjoituksia sekä pikkuisen purnaamistakin.
Joka torstai tuore oivallus eetteriin!

Myyjän vapaa tahto osa 2: Kuinka hallita vapaata tahtoa?
Vapaa tahto -blogisarja sai alkunsa, kun kimpaannuin Robert Sapolskin kirjaan Määrätty, jossa esitettiin mielestäni vajavaisin perustein, ettei vapaata tahtoa ole. Edellisessä kirjoituksessa kävin läpi asioita, jotka voivat johtaa siihen, että ihminen on lähestulkoon pakotettu toimimaan tietyllä tavalla. Tässä osassa pohditaan kuinka vapaan...
Myyjän vapaa tahto osa 1: Mitkä tekijät vaikuttavat vapauteen toimia kuten tahtoo?
Vapaata tahtoa ei kuulemma ole. Luin Robert Sapolskyn kirjan Määrätty, jossa neurotietelijä perusteli miksei hän usko vapaan tahdon olemassaoloon. En kuitenkaan uskonut Sapolskyn perusteluita, jotka tuntuivat pohjautuvan lähinnä hänen tuskalleen elämässä kehnosti...
Valitse vaikea
Viime viikolla kirjoitin ettei elämä voi olla koko aikaa helppoa, vaan myös kurjat tuntemukset kuuluvat asiaan. Niiltä ei voi välttyä edes turruttamalla tunteitaan nautinnoissa. Paradoksaalisesti elämästä tulee vaikeampaa, kun siitä yrittää tehdä helppoa. Siksi...
Hyvä mieli elää nykyhetkessä
Myyjän suurin vastustaja on usein oman pään sisällä. Myyjä on menestyksensä este: vaikka hän tietää, mitä menestyminen vaatii, hän onnistuu jollain ilveellä pilaamaan hyvän fiiliksensä. Tässä jutussa kuulet mihin kannattaa suunnata ajatuksiaan, jotta hyvä meininki...
Kannattaa esitellä vain tärkein hyöty
Myyjällä on paha tapa ajatella, että enemmän on parempaa. Soitoissa ja tapaamisissa enemmän toki onkin parempaa, mutta myyjän avatessa suunsa vähemmän on lähes poikkeuksetta enemmän. Etenkin ostamisen hyötyjä perusteltaessa on sitä parempi, mitä vähemmän hyötyjä...
Kuinka pääsee varmasti puhumaan asiakkaalle
Puhelintyö vaikeutuu jatkuvasti. Homma oli helppoa lankapuhelinten aikaan, jolloin puhelimeen vastattiin aina, kun soittajasta ei ollut etukäteen selvyyttä. Kännyköiden myötä jokainen tietää onko soittaja ennestään tuttu vaiko ei, eikä moni vastaa lainkaan...
Rikollisen huonoa tekoälyn käyttöä
Tekoälyä puskee päälle joka tuutista. Ainakin tekoälymyyjien mukaan AI on pakollinen myyntiprosessin jokaisessa vaiheessa, mutta eipä sen käyttäminen autuaaksi tee jos ei käytä myös omaa älyä. Typerin idea on pistää AI soittamaan kylmäsoittoja, varsinkin jos samalla...
Sen määrä kasvaa mitä myyjällä ei ole
Myyjän elämä olisi rankkaa jo ilman nykyelämän vaatimuksia. Väitän, että oli helpompaa olla myyjä 20, 50 tai 100 vuotta sitten – tai ainakin elämä oli yksinkertaisempaa. Vuosisata sitten myyjän elämässä ei ollut häiriöitä. Rundille lähdettiin junalla ja fillarilla, ja...
Vastaa meiliin
Ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu koko ajan omatoimisemmaksi. Vaikka itse pidän puhelimesta, en jaksa itsekään soitella ympäriinsä jos voin hoitaa asian saman tien ostamalla vaikka netissä. Hyvänä puolena voin silloin hoitaa asian milloin tahansa ja mistä tahansa....
Tee kunnolla tai älä tee ollenkaan
Kuuntelen paljon hyviä podcasteja. Tällä kertaa löysin Rick Rubinin Tetragrammatonista erinomaista asiaa myyjille, vaikka haastateltava olikin näyttelijä Matthew McConaughey. Hän ohjeisti tekemään asiat kunnolla tai jättämään ne tekemättä. Juuri näin! Olen törmännyt...








