MYYNNIN OIVALLUKSIA

Huippumyynnin blogi

Huippumyynnin blogissa jaetaan ajatuksia, kokemuksia ja konkreettisia vinkkejä myynnin arkeen. Artikkelit tarjoavat inspiraatiota ja käytännön vinkkejä niin konkarimyyjille kuin vasta-alkajille. Joukosta löytyy vieraskynäkirjoituksia sekä pikkuisen purnaamistakin.

Joka torstai tuore oivallus eetteriin!

Myyjän vapaa tahto osa 2: Kuinka hallita vapaata tahtoa?

Myyjän vapaa tahto osa 2: Kuinka hallita vapaata tahtoa?

Vapaa tahto -blogisarja sai alkunsa, kun kimpaannuin Robert Sapolskin kirjaan Määrätty, jossa esitettiin mielestäni vajavaisin perustein, ettei vapaata tahtoa ole. Edellisessä kirjoituksessa kävin läpi asioita, jotka voivat johtaa siihen, että ihminen on lähestulkoon pakotettu toimimaan tietyllä tavalla. Tässä osassa pohditaan kuinka vapaan...

read more
Valitse vaikea

Valitse vaikea

Viime viikolla kirjoitin ettei elämä voi olla koko aikaa helppoa, vaan myös kurjat tuntemukset kuuluvat asiaan. Niiltä ei voi välttyä edes turruttamalla tunteitaan nautinnoissa. Paradoksaalisesti elämästä tulee vaikeampaa, kun siitä yrittää tehdä helppoa. Siksi...

read more
Hyvä mieli elää nykyhetkessä

Hyvä mieli elää nykyhetkessä

Myyjän suurin vastustaja on usein oman pään sisällä. Myyjä on menestyksensä este: vaikka hän tietää, mitä menestyminen vaatii, hän onnistuu jollain ilveellä pilaamaan hyvän fiiliksensä. Tässä jutussa kuulet mihin kannattaa suunnata ajatuksiaan, jotta hyvä meininki...

read more
Kannattaa esitellä vain tärkein hyöty

Kannattaa esitellä vain tärkein hyöty

Myyjällä on paha tapa ajatella, että enemmän on parempaa. Soitoissa ja tapaamisissa enemmän toki onkin parempaa, mutta myyjän avatessa suunsa vähemmän on lähes poikkeuksetta enemmän. Etenkin ostamisen hyötyjä perusteltaessa on sitä parempi, mitä vähemmän hyötyjä...

read more
Kuinka pääsee varmasti puhumaan asiakkaalle

Kuinka pääsee varmasti puhumaan asiakkaalle

Puhelintyö vaikeutuu jatkuvasti. Homma oli helppoa lankapuhelinten aikaan, jolloin puhelimeen vastattiin aina, kun soittajasta ei ollut etukäteen selvyyttä. Kännyköiden myötä jokainen tietää onko soittaja ennestään tuttu vaiko ei, eikä moni vastaa lainkaan...

read more
Rikollisen huonoa tekoälyn käyttöä

Rikollisen huonoa tekoälyn käyttöä

Tekoälyä puskee päälle joka tuutista. Ainakin tekoälymyyjien mukaan AI on pakollinen myyntiprosessin jokaisessa vaiheessa, mutta eipä sen käyttäminen autuaaksi tee jos ei käytä myös omaa älyä. Typerin idea on pistää AI soittamaan kylmäsoittoja, varsinkin jos samalla...

read more
Sen määrä kasvaa mitä myyjällä ei ole

Sen määrä kasvaa mitä myyjällä ei ole

Myyjän elämä olisi rankkaa jo ilman nykyelämän vaatimuksia. Väitän, että oli helpompaa olla myyjä 20, 50 tai 100 vuotta sitten – tai ainakin elämä oli yksinkertaisempaa. Vuosisata sitten myyjän elämässä ei ollut häiriöitä. Rundille lähdettiin junalla ja fillarilla, ja...

read more
Vastaa meiliin

Vastaa meiliin

Ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu koko ajan omatoimisemmaksi. Vaikka itse pidän puhelimesta, en jaksa itsekään soitella ympäriinsä jos voin hoitaa asian saman tien ostamalla vaikka netissä. Hyvänä puolena voin silloin hoitaa asian milloin tahansa ja mistä tahansa....

read more
Tee kunnolla tai älä tee ollenkaan

Tee kunnolla tai älä tee ollenkaan

Kuuntelen paljon hyviä podcasteja. Tällä kertaa löysin Rick Rubinin Tetragrammatonista erinomaista asiaa myyjille, vaikka haastateltava olikin näyttelijä Matthew McConaughey. Hän ohjeisti tekemään asiat kunnolla tai jättämään ne tekemättä. Juuri näin! Olen törmännyt...

read more