TESTIMYYNTI
Maksimoi uuden tuotteen myynti
Uuden tuotteen myynti pitäisi aloittaa, etkä tiedä miten?
Haluatko maksimoida uuden tuotteesi myynnin alusta alkaen? Haluatko minimoida ajan, joka kestää ennen kuin tuotekehityksen kulut on kuitattu? Haluatko taklata mahdollisimman nopeasti asiakkaiden kokemat myynnin esteet, jolloin entistä useampi haluaa ostaa?
Uudesta tuotteesta ei kannata yrittää tehdä täydellistä ennen myynnin aloittamista, vaan myynti kannattaa aloittaa niin varhaisessa vaiheessa kuin mahdollista: heti kun sinulla on valmiina myyntikelpoinen tuote (MVP = Minimum Viable Product). Älä usko markkinatutkimuksia, vaan kokeile mieluummin luopuuko asiakas euroistaan.
Huippumyynnin testimyyntipalvelu ”Myynnin alkuräjähdys” varmistaa nopean myynnin aloituksen. Sen aikana voimme tehdä suoraa myyntiä, sopia tapaamisia myyjillesi tai esitellä tuotettasi mahdollisille jälleenmyyjille. Sinun ei edes tarvitse tietää miten tuotettasi lopulta kannattaa myydä, sille tavoitteena on samalla rakentaa toistettava myyntiprosessi.
Ideaalitapauksessa tulosta syntyy heti. Jos näin ei kuitenkaan käy, myyjät pystyvät muokkaamaan spiikkiä ja lähestymiskulmaa nopeasti. Mikäli tuotteistus vaatii hiomista, voidaan tätäkin muuttaa lennossa asiakaspalautteen perusteella jo projektin aikana.
Huippumyynnin testimyynti
1. Projektin toteuttaa aina kaksi erilaista senior-myyjää, jotta tiedetään paremmin miksi se myy tai ei myy. Kahta myyjää käyttämällä poistetaan riski siitä, että myyjä ja tuote eivät jostain syystä toimi yhdessä.
2. Kokeneiden myyjien kanssa voidaan tehdä useita kertoja muutoksia hinnoittelumalliin, toimitusaikaan ja lisukkeisiin liittyen, eikä myynnin taso kärsi siitä.
3. Myyjämme tarvitsevat kattavan perehdytyksen tuotteeseen ja sen hyötyihin.
4. Projekti kertää kuukaudesta kahteen ja omaa aikaasi tarvitaan minimaalisesti tai 1-2 tuntia päivässä, riippuen vastaanotosta.
5. Myynnin alkuräjähdyksen lopputuloksena syntyy toistettava myyntiprosessi, jonka myös perushyvä myyjä pystyy ottamaan haltuun.
Huippumyynnin alkuräjähdyksellä myynti käyntiin
Näin homma etenee
Kohderyhmän valinta
Keskustellaan yhdessä kenelle kannattaa ensimmäisenä myydä, ja pohditaan valmiiksi myös 2-4 vaihtoehtoista kohderyhmää. Jos ensimmäinen kohderyhmä toimii, keskitytään siihen; jos ei toimi, kokeillaan seuraavaa kohderyhmää. Huippumyynti tuottaa kontaktilistat tarpeen mukaan.
Käytännön järjestelyt
Soittotyötä varten soittajat tarvitsevat omat puhelinliittymät, joissa soittajatiedot ovat nähtävillä. Usein myyjiä varteen avataan myös sähköpostilaatikko lisätietojen lähettämistä varten. Jos yhtenä vaihtoehtona on sopia tapaaminen asiantuntijalle, tämä onnistuu helpoimmin ajanvarauslomakkeella (Bookings, Calendly).
Perehdytys
Ennen soittojen aloittamista soittajamme perehdytetään yrityksesi palveluihin ja ennen kaikkea niiden tarjoamiin hyötyihin. Mitä paremmat työkalut myyjälle annetaan, sen parempia tuloksia voit odottaa. Tärkeintä rakentaa vahvat perustelut sille miksi kannattaa ostaa, ja minkä vuoksi tuote on kilpailijoita parempi.
Mikäli kohderyhmä vaihtuu, kannattaa usein järjestää lyhyt perehdytys, jotta myyjät osaavat huomioida toimialan erityspiirteet.
Soitot käyntiin
Soittaja rakentaa aina itse omaan suuhun sopivan skriptin. Emme käytä valmiita pohjia tai lue paperista. Keskustelu on luonnollinen ja keskitymme asiakasta kiinnostaviin hyötyihin.
Ensimmäisten 2-3 päivän aikana myyjä voi tarvita tukea vastatakseen asiakkaiden esittämiin kysymyksiin. Aloitus sovitaan niin, että myyjä saa vastauksen kysymyksiin max. tunnissa.
Seuranta
Työn etenemistä seurataan säännöllisesti. Seurantapalavereja pidetään tarpeen mukaan.
Loppuraportti
Saat myyntiprojektin päättyessä yhteenvedon tuloksista sekä suositukset jatkotoimista.
Mikäli tuote osoittautuu myyntivalmiiksi ja olet tyytyväinen yhteistyöhön, saat tarjouksen myynnin jatkamisesta

” Olemme tehneet yhteistyötä Huippumyynnin kanssa, ja olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyömme tuloksiin. Kommunikaatio heidän kanssaan on sujunut erittäin hyvin ja heidän ansiostaan olemme saaneet monia osallistujia koulutuksiimme.
Huippumyynti on osoittanut ammattitaitoa ja sitoutumista kaikkiin projekteihimme. Suosittelemme lämpimästi Huippumyyntiä yhteistyökumppaniksi kaikille, jotka arvostavat laadukasta palvelua ja luotettavaa kumppanuutta.”
Hannele Hynynen, palveluasiantuntija, Etelä-Pohjanmaan Kauppakamari
Hinta ja maksuehdot
Myynnin alkuräjähdyksen hinta riippuu testin laajuudesta ja tuotteen haastavuudesta.
Tyypillisesti investointi on 3500-7000 € suuruinen.
Kenelle testimyynti sopii?
Haluat maksimoida uuden tuotteen myynnin alusta alkaen.
Haluat minimoida ajan, joka kestää ennen kuin tuotekehityksen kulut on kuitattu.
Haluat taklata mahdollisimman nopeasti asiakkaiden kokemat myynnin esteet, jolloin entistä useampi haluaa ostaa.
Haluat asiakaspalautetta, jotta uuden tuotteen tuotteistus saadaan kuntoon mahdollisimman alussa.
OTA YHTEYTTÄ
Joose: 046 8106 816
joose@huippumyynti.fi
Hanna: 044 5755 868
hanna.luukkanen@huippumyynti.fi
Kankurinkatu 4-6
05800 Hyvinkää
LASKUTUSTIEDOT
Y-tunnus: 3108743-6
Verkkolaskuosoite: 003731087436
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: Open Text Oy
Otamme vastaan ainoastaan verkkolaskuja.
OTA YHTEYTTÄ
Joose: 046 8106 816
joose@huippumyynti.fi
Hanna: 044 5755 868
hanna.luukkanen@huippumyynti.fi
Kankurinkatu 4-6
05800 Hyvinkää
LASKUTUSTIEDOT
Y-tunnus: 3108743-6
Verkkolaskuosoite: 003731087436
Operaattoritunnus: 003708599126
Välittäjä: Open Text Oy
Otamme vastaan ainoastaan verkkolaskuja.